W szkole prowadzone są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne ( popularnie nazywane terapią pedagogiczną).
Korekcja oznacza poprawę i usprawnianie, a kompensacja to wyrównywanie braków w umiejętnościach edukacyjnych dziecka.
Nadrzędnym, najważniejszym celem zajęć jest stymulowanie ogólnego rozwoju ucznia, wzmacnianie pozytywne, dodawanie wiary we własne możliwości, wyrabianie odpowiedniego podejścia do obowiązków szkolnych, syntetyczności i odpowiedniej motywacji do pracy, ułatwianie opanowania materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym, poprzez korygowanie zaburzonych sfer.
W procesie terapii pedagogicznej zwracamy szczególną uwagę na:
- usprawnianie u dziecka jego percepcji wzrokowej i słuchowej,
- koordynacji wzrokowo-ruchowej, pamięci wzrokowej i słuchowej,
- sprawności ruchowej oraz usprawniania grafomotorycznego, a także
- ćwiczenia koncentracji uwagi i orientacji w przestrzeni.
Praca korekcyjno - kompensacyjna prowadzona jest w małych grupach, by można było osiągnąć najkorzystniejsze efekty terapeutyczne przy prowadzeniu zajęć w postaci zabaw oraz stosowaniu aktywizujących form i metod pracy w tym arteterapii.