21 marca klasy siódme i ósme wzięły udział w Debacie Oksfordzkiej, która odbyła się w auli szkolnej.

Debatę zorganizowała pani wicedyrektor Aneta Stachowicz – nauczyciel matematyki.

 Teza brzmiała: MATEMATYKA KRÓLOWĄ NAUK. Do debaty zaprosiliśmy uczniów ze Szkoły nr 67 i Gimnazjum nr 8 w Gdańsku. Charakterystyczną i nieodłączną częścią każdej debaty jest Marszałek, który czuwa nad przebiegiem - tu doskonale w tej roli sprawdził się Jan Siluk z klasy 8b. Przedstawiciele Propozycji – uczniowie SP67 bronili tezy, przedstawiciele Opozycji –  nasi uczniowie próbowali ją oballić. Jedna i druga drużyna miała niełatwe zadanie. Obydwie drużyny przygotowały się wzorowo. Wykorzystały swój potencjał, który miał wpływ na wynik debaty. Kluczowa była umiejętność współpracy pomiędzy poszczególnymi mówcami. Cały zespół powinien tworzyć linię argumentacyjną, która powinna być spójna i trochę tego nam zabrakło. Jury składające się z 6 osób bardzo wnikliwie podeszło do oceny debaty. W przejrzysty sposób uczniowie Gimnazjum nr 8 przedstawili wyniki publiczności. Niewielką przewagą punktów zwyciężyła szkoła gości - Gratulujemy!

Debatujący uczniowie wykazali się dużą kulturą osobistą i przygotowaniem. Niektórzy po raz pierwszy występowali w takich rolach przed szeroką publicznością. Z tym zadanie poradzili sobie na 6. Podczas debaty publiczność wybrała najlepszych mówców. To Filip Pałyga z Propozycji i Tomek Chlasta z Opozycji. Obaj uczniowie oczarowali publiczność swoją mową dając popis warsztatu, formy oraz jakości i siły argumentacji.

Debaty rozwijają, pokonują różne bariery, rozwijają umiejętności komunikacyjne i kompetencje społeczne.

Czekamy na kolejne ciekawe debaty oksfordzkie!