Gdy wylądowałyśmy nocą 11 lipca na Malcie było gorąco jak w piecu.

Malta składa się z wysp.

Najważniejsza i największa to Malta ze stolicą Vallettą, a najstarsza zabudowa znajduje się na wyspie Gozo.

Główną roślinność stanowią tam opuncje i bardzo suche palmy nie dające ani odrobiny cienia.

Śniadania jadałyśmy na tarasie dziewiątego piętra hotelu.

Widok jaki się stamtąd rozpościerał wprawił nas w zachwyt.

Zatoka z mnóstwem łódek i łódeczek, a w oddali dumna Valletta – stara siedziba kawalerów maltańskich i obecna stolica Malty.

Codziennie rano nie mogłyśmy się oderwać od tego widoku.

 Wielokrotnie robiłyśmy zdjęcia zachwycając się panoramą widoczną z tarasu.

 

Szkoła ETI przywitała nas na progu sentencjami, reklamami kursów językowych oraz różnymi wersjami „dzień dobry” w języku angielskim.

Zamieszczona u wejścia tablica informowała o różnego rodzaju kursach prowadzonych aktualnie przez ETI. 

W szkole zastaliśmy dużo różnych międzynarodowych grup uczących się, a dla nas przygotowano salę i dobrze wyposażoną pracownię komputerową.

Zajęcia z nami przez 2 tygodnie prowadziła Pani Roberta – wspaniale tłumacząc zawiłości różnych komputerowych aplikacji wspomagających pracę nauczyciela.

Nauczyłyśmy się między innymi:

  1. Jak prowadzić bloga i wykorzystać go do pracy nauczyciela?
  2. Jak zbudować swoją stronę internetową?
  3. Jak budować „filmiki” ze zdjęć i podkładać do nich muzykę lub tekst?
  4. Jak niestandardowo wykorzystać tablicę interaktywną do nauki różnych przedmiotów?
  5. Jak budować krzyżówki tematyczne i quizy?
  6. Jak wykreować tablicę graficzną, która będzie punktem wyjścia do tematu lekcji? ( tu przykładem może być projekt zdobiący ścianę uczelni ETI – zdjęcie poniżej).

Prowadząca podała nam również wiadomości na temat samej Malty oraz poinformowała o planowanych dla kursantów wycieczkach i zachęciła do udziału w nich.

W ramach programu zajeć zaoferowano nam dwie  wycieczki po Malcie z przewodnikiem.

Na pierwszej zwiedziliśmy Vallettę, a na drugiej Rabat i Ciche Miasto, które są częstymi plenerami do filmów.

Oprócz wycieczek zaplanowanych przez naszych organizatorów same zwiedzałyśmy Maltę, gdyż po wyspie można bez problemów poruszać się komunikacją miejską.

Zwiedziłyśmy Mdinę oraz bunkry pozostałe po bombardowaniach z II wojny światowej.

Sama Malta oprócz zabytków tchnących wiekami historii ma także nowoczesną zabudowę,

 

oraz plaże a wśród nich piękną Błękitną Lagunę.

                                         Na Malcie dominującym kolorem jest błękit i piaskowy odcień kamieni. Latem jest tam bardzo gorąco.                                               Podczas naszego pobytu temperatury dochodziły do 420C.

Przebywając tam przez 2 tygodnie doskonaliłyśmy swoje umiejętności językowe w praktyce.

Co prawda zatęskniłyśmy do naszej polskiej zieleni traw i cienia zielonych drzew, ale przywiozłyśmy ze sobą także dużą porcję wiedzy i umiejętności praktycznych bardzo przydatnych w pracy nauczyciela. Podzieliłyśmy się tą wiedzą zarówno z pracownikami naszej szkoły jak i ze znajomymi nauczycielami z innych placówek. Chętnie wzięłybyśmy udział w projekcie Erasmus jeszcze raz.

                                                                                                                                                                Uczestniczki kursów:

                                                                                                                                                                 Katarzyna Kobalczyk

                                                                                                                                                                Izabela Okniańska

                                                                                                                                                                Danuta Okuniewska